Kerana tiada wang untuk ke h0spital, ibu dan anak p3rgi selamanya akibat bers4lin di rumah

Soal s4kit pening dan tambah-tambah pula ibu yang hendak mel4hirkan anak ni, seelok-eloknya pergilah ke h0spital untuk mendapatkan rawatan. Tak kiralah korang ada duit atau tidak, bab hidup dan m4ti ni jangan dibuat main!

Namun semuanya sudah terlambat buat seorang ibu dan bayi yang baru dilahirkannya apabila mereka m4ut kerana si ibu memilih untuk melahirkan anak di rumah gara-gara tiada wang. Allah…

“Wahai orang seberang… jangan t4kut, jangan khuatir… pergi bersalin di hospital”

Menerusi perkongsian Kuan Chee Heng atau lebih dikenali sebagai Uncle Kentang di Facebook, pagi ini dia dikejutkan dengan berita seorang ibu dan anaknya m3ninggal dunia akibat bers4lin di rumah gara-gara mereka tiada duit nak ke h0spital.

Menurut Kuan, keluarga tersebut merupakan warga asing yang tinggal di Malaysia dan si suami hanya bekerja sebagai seorang welder dengan gaji tak seberapa.

Bukan suaminya tak nak bawa ke hospital, tapi mereka takut tiada wang yang cukup untuk dir4wat di sana. S3dihnya…

HATI SAYA ROBEK….MELIHAT JENAZAH BABY DAN MAK KAKU ….. HANYA KERANA TIADA DUIT UNTUK BERSALIN DI HOSPITAL…. ….

Posted by Kuan Chee Heng on Tuesday, March 3, 2020

“Kerajaan kita tak kej4m, bawa dulu isteri ke hospital untuk dapatkan rawatan”

Menurut Malaysia Gazette, Kuan ditemubual wartawan menasihatkan warga asing, sama ada tiada wang atau permit untuk segera ke hospital bila berhadapan dengan situasi begitu.

Tambahnya, ramai warga asing terutama yang tak mempunyai dokumen perjalanan yang sah t4kut untuk ke hospital kerajaan untuk melahirkan anak apatah lagi bila ada m4salah kewangan.

“Kerajaan kita tidak kej4m, bawa dulu isteri ke hospital untuk mendapatkan rawatan, bab lain seperti pasport dan wang jangan difikirkan dahulu, ny4wa lebih penting daripada segala-galanya,” kata Kuan.

Walau bagaimanapun, pihaknya telah menghubungi p0lis berkaitan hal ini dan pihak p0lis telah membawa kedua-dua jen4zah ke Hospital Serdang untuk b3dah si4sat.

AL-Fatihah buat ibu dan anak ini… semoga perkara macam ni tak berlaku lagi.

VIDEO

 

Sumber: lobak merah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda. 

Be the first to comment on "Kerana tiada wang untuk ke h0spital, ibu dan anak p3rgi selamanya akibat bers4lin di rumah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*