Wanita yang ditiipu isteri Da’i Farhan tampil buka mulut ceritakan segalanya

Tik4m belakang juga merupakan peribahasa yang kita ingin kupas melalui pemahaman sendiri iaitu seperti iri hati ataupun hasad d3ngki yang terlalu menebal.

Hal ini sering berlaku kerana kita sangkakan kawan tetapi ada agenda lain disebaliknya. Sentiasa mendekati kita tetapi ada udang di sebalik batu.

Perunding dan usahawan kecantikan, Norsiha Aala mengakui k3cewa dan terkil4n dengan tindakan isteri kepada pendakwah bebas Da’i Nik Farhan iaitu Noorainul Naqim Mohd Radzi yang sudah dianggap sebagai saudaranya sendiri.

Menurut Norsiha, 48, dia terpaksa membuat laporan polis atas dakwa4n m3nipu terhadap Noorainul Naqim, 40, yang lebih dikenali sebagai ‘Dr Erin’, setelah perbincangan awal antara mereka tidak menemui jalan penyelesaian.

“Ya sebenarnya begitu kecewa dan terkil4n sebab hubungan kami sangat rapat, bahkan saya tak pernah anggap dia sebagai sahabat, sebaliknya seorang adik.

“Hubungan kami mula rapat sejak empat tahun lalu dan saya sudah meletakkan kepercayaan penuh kepadanya kerana kami ada beberapa projek perniagaan bersama sebelum ini.

“Sebab itu apabila ditiipu, rasa sangat k3cewa dan s3dih. Itu sahaja yang saya boleh cakap buat masa ini,” katanya ketika dihubungi mStar.

Pada Rabu, Noorainul Naqim didakw4 di M4hkamah Majistret Kuala Lumpur atas tuduh4n m3nipu seorang wanita berhubung urusan sijil halal.

Tertuduh didakwa memperdayakan mangsa dengan menjanjikan untuk menguruskan sijil halal daripada Jabatan Kemajuan Islam (Jakim) dan sijil Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) bagi produk jamu tonik Cap Orang Kuat yang diusahakan Norsiha.

VIDEO

Noorainul Naqim yang dikatakan seorang doktor neurologi dan ahli perniagaan did4kwa melakukan kes4lahan itu pada 21 Disember 2017 sehingga 26 Februari 2018 bertempat di Taman Keramat Wangsa, Kuala Lumpur.

Terdahulu, m4ngsa mend4kwa dia sudah membayar sebanyak RM10,050 kepada tertuduh namun sehingga tahun lalu tiada sebarang proses mengenai perjanjian dibuat.

Bagaimanapun tertuduh mengaku tidak bers4lah dan mohon dibicarakan. Sehubungan itu Majistret Wong Chia Sia menetapkan 3 April depan sebagai tarikh sebutan semula kes.

Sementara itu, Norsiha berkata dia enggan mengulas lanjut mengenai pend4kwaan terhadap Noorainul Naqim kerana bimbang menganggu proses perbicaraan mahkamah.

Bagaimanapun, dia menegaskan tindakannya membuat laporan polis tersebut kerana tidak mahu ada mana-mana individu menerima nasib yang sama.

“Kes m4hkamah tu saya tak nak ulas dahulu kerana ia masih dalam proses untuk dibicarakan. kita tunggu sahaja keputusan nanti.

“Sejujurnya, bukan kerana nilai kerugi4n itu, bagi saya hal duit yang ditiipu itu tak apalah kita masih boleh cari, cuma saya nak orang ramai sedar dan tak ada lagi yang menjadi m4ngsa!,” ujarnya.

Diharapkan semuanya diakhiri dengan baik-baik, yang elok dijadikan tauladan dan yang tidak elok dijadikan pengajaran. Siapa yang betul atau salah, hanya mereka dan Tuhan sahaja yang tahu.

 

Kredit: mstar via monyethijau

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda. 

Be the first to comment on "Wanita yang ditiipu isteri Da’i Farhan tampil buka mulut ceritakan segalanya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*