“Awak buat kami rasa bangga” lelaki ini bertanjak ke konvokesyen universiti Oxford

Pemakaian tanjak dalam kalangan orang Melayu lama sememangnya tidak dapat dipisahkan. Sebenarnya, tanjak merupakan lambang keperibadian dan jati diri orang Melayu.

Jadi, apabila ada yang cuba untuk mengembalikan kegemilangan tradisi Melayu, kita sepatutnya rasa bangga dengan usaha tersebut.

Menerusi perkongsian Khair Razlan Othman di Facebook baru-baru ini, dia telah memakai tanjak semasa konvokesyennya di Universiti Oxford, United Kingdom. Fuh, dah macam Hang Tuah dah ni. 

Menurut Harian Metro, lelaki yang berusia 39 tahun itu telah pun meminta kebenaran daripada pihak universiti untuk memakai tanjak tersebut.

Lagi cool, ayah dan anak lelakinya juga turut sama memakai tanjak ke majlis tersebut. Sehati sejiwa betul diorang ni.

Baginya, peluang ini telah digunakan sebaiknya untuk memperkenalkan  budaya masyarakat Melayu ke seluruh dunia. Katanya, ada yang bertanyakan tentang tanjak tersebut semasa mereka sekeluarga sedang bersarapan sebelum masuk ke dewan untuk acara tersebut.

Rata-rata netizen juga turut tumpang berbangga dengan kejayaan Khair Razlan ini.

Yelah sebab bukan semua orang berpeluang untuk belajar di universiti terkemuka di sana kan? 

Lepas ni, mesti ramai yang nak cuba ikut jejak langkah dia kan? 

 

Sumber: Lobak Merah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda. 

Be the first to comment on "“Awak buat kami rasa bangga” lelaki ini bertanjak ke konvokesyen universiti Oxford"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*