Dr Zulkifli dilantik sebagai menteri agama buat wanita ini rasa kurang senang, ini puncanya

Tuntutan berdakwah iaitu menyeru manusia kepada Islam merupakan tuntutan syar’ie yang wajib diberi perhatian oleh setiap umat Islam.

Berdakwah merupakan tugas yang amat mulia di sisi Allah S.W.T. kerana dengannya mampu mengubah manusia ke arah kebaikan serta menyelamatkan mereka daripada kes3satan manakala pelakunya (pendakwah) pula dijanjikan ganjaran oleh Allah.

Semalam baru je Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin umumkan senarai barisan kabinet baharunya. Ramai terk3jut dengan muka-muka baharu yang dilantik, selain jawatan Timbalan Perdana Menteri (TPM) yang masih lagi kosong dan pengenalan 4 jawatan menteri kanan.

Selain Khairy Jamaluddin atau ‘Abah’ satu lagi figura turut mencurii tumpuan ramai iaitu perlantikan Mufti Wilayah Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama).

Rata-rata gembira dan menzahirkan rasa syukur dengan pemilihan Datuk Seri Dr Zulkifli menyandang jawatan penting tersebut, namun ada juga yang nampak tak senang duduk, seperti posting facebook ini.

Ramai yang terkejut dengan posting wanita ini di facebook, lebih-lebih lagi dia seolah-olah mempersendakan mufti tersebut.

Malah dia mengaku yang dia merupakan golongan anti-vaksin sejak 2013.Malah majoriti netizen tidak bersetuju dengan posting wanita tersebut yang disifatkan agak keterlaluan.

Para pendakwah selalu mengutamakan kepentingan Islam ketika berdakwah bagi mengelakkan mereka daripada terjebak dengan kepentingan-kepentingan duniawi yang lain ketika melaksanakan kerja-kerja dakwah.

Pendakwah juga memiliki kesungguhan dalam memperjuangkan Islam kerana tugas menyeru manusia kepada Islam jelas beliau tidak boleh berhenti separuh jalan, sebaliknya perlu diusahakan hingga ke akhir hayat.

 

Sumber: Lobak Merah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda. 

Be the first to comment on "Dr Zulkifli dilantik sebagai menteri agama buat wanita ini rasa kurang senang, ini puncanya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*