Bukan setakat Puteri Aishah positif, kru dan pengarah juga positif C0vid19 lepas balik shooting drama di Scotland

Pengarah, seorang pelakon dan empat orang kru produksi disahkan positif Covid-19 selepas menjalani ujian saringan di sebuah hospital swasta semalam, lapor Berita Harian.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

im freezing 🥶 asyik ke toilet je 🤓 #demi #elisavisionsdnbhd #tvokey #scotlandhereicome #tvdrama #filming #filmproduction #Inverness

A post shared by Ms. Puteri Aishah (@puteriaishahofficial) on

Menurut pengarah Rahila Ali mereka telah berangkat ke Scotland pada 9 Mac lepas untuk menjalani penggambaran drama Demi. Pelakon yang dijangkiti adalah Puteri Aishah namun pasangannya dalam drama itu, Ben Ali disahkan negatif selepas pulang ke Malaysia beberapa hari lebih awal.

“Ya, kami disahkan positif COVID-19. Saya menerima keputusan ujian semalam, manakala beberapa kru lain termasuk Puteri Aishah terima hari ini.”

“Kami tidak mengalami simptom seperti demam, sakit tekak atau sesak nafas. Bagaimanapun, kami tidak bernasib baik apabila dijangkiti virus berbahaya itu.”

“Saya bersama pelakon dan kru mematuhi arahan menjalani tempoh kuarantin selama 14 hari, sejak tiba di Kuala Lumpur pada 31 Mac lalu. Kami tidak bertemu sesiapa termasuk keluarga apabila ditempatkan di kediaman lain yang disediakan produser.”

Buat masa ini mereka masih menunggu keputusan laporan penuh daripada KKM dan menurut Rahila banyak cerita yang salah digembar-gemburkan hingga membuatkan mereka tertekan.

“Saya diberitahu wad hospital penuh, jadi masih menunggu panggilan KKM untuk membawa kami ke hospital. Sekarang, kami masih berada di rumah. Kami akan menjalani ujian saringan kedua sebaik dibawa ke hospital.”

“Saya mengharapkan doa baik-baik. Doakan kami kuat menempuh ujian ini.”

Difahamkan seramai 18 tenaga kerja termasuk pengarah, pelakon dan kru telah ke Scotland untuk menjalani penggambaran drama 26 episod itu.

Ramai netizen di Facebook yang mempertikaikan produksi ini yang tetap meneruskan perancangan untuk ke luar negara pada 9 Mac sedangkan pada ketika itu wabak Covid-19 sudah semakin serius.

Komen Netizen

 

Sumber: Lobak Merah

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Be the first to comment on "Bukan setakat Puteri Aishah positif, kru dan pengarah juga positif C0vid19 lepas balik shooting drama di Scotland"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*