“Jumpa di m4hkamah!” – bakal dis4man RM1 juta, Amin Idris tidak gentar dengan Abu Syafiq

Kontroversi di antara pendakwah bebas, Ustaz Abu Syafiq dan penceramah bebas, Amin Idris berlanjutan sehingga didakwa bakal dibawa kes ke mahkamah. Kes ini bermula apabila Ustaz Abu Syafiq dikatakan mengeluarkan kenyataan yang tidak elok kepada Ustaz Ebit Lew. Selepas itu, Ustaz Abu Syafiq mengatakan bahawa akaun Facebook beliau telah digodam.

Amin Idris memberi respon tindakan Ustaz Abu Syafiq dengan memuat naik status menegur perbuatan ustaz. Status itu menjadi perhatian netizen yang rata-rata menyokong apa yang dikatakan Amin Idris

Tiba-tiba suruh minta maaf

Selepas membuat kenyataan tersebut, Amin Idris dikatakan menerima mesej dari Ustaz Abu Syafiq agar dia memohon maaf secara terbuka. Ustaz Abu Syafiq turut didakwa mengugut untuk menyamannya jika tidak berbuat sedemikian.

Tuntut RM1 juta

Berikutan dengan itu, dia telah menerima surat dari peguam Ustaz Abu Syafiq yang menuntut dia memohon maaf secara terbuka dalam tempoh 7 hari. Dalam tempoh tersebut, dia turut dituntut untuk membayar wang ganti rugi sebanyak RM1 juta kerana memuat naik status sebelum ini.

Menurut surat itu juga, kredibiliti dan reputasi Ustaz Abu Syafiq turut dikatakan tercemar selepas Amin memuat naik status berkenaan. Walau bagaimanapun, Amin Idris tidak gentar dengan tindakan Ustaz Abu Syafiq dan bersedia untuk berjumpa di mahkamah.

Posting dari Amin Idris

TERDAHULU, Perunding Latihan dan Motivasi sepenuh masa di Amin Idris telah mendedahkan Abu Syafiq telah menghubungi beliau dan anc4m untuk sam4an.

Ini terjadi selepas Amin Idris memuat naik status “5 langkah mudah kalau nak jadi macam Abu Syafiq Al-Asy’ary:”

1) Mak1 orang,

2) Buat F1itnah orang. Makin orang mak1i dia, makin dia suka sebab viewers akan ramai,

3) Fakta? Hujah? Tak perlu. Makin banyak mak1i, makin bagus,

4) Muka kena m4rah, nada suara kena mem3kak,

5) Jangan lupa NO 1, MAK1 ORANG, Jom jadi macam Abu Syafiq” tulis Amin Idris”

Menurut Amin lagi, selepas dikr1tik dengan kelakuannya, Abu Syafiq telah memohon maaf kepada beliau tapi meng4cam untuk meny4man Amin Idris.

 

Sumber: Amin idris, Ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "“Jumpa di m4hkamah!” – bakal dis4man RM1 juta, Amin Idris tidak gentar dengan Abu Syafiq"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*