“Baik tak payah naik” – Pngunjung Tak Boleh Jer1t Kalau Naik Roller Coaster Di Taman Tema Jepun Untuk Elak C0vid-19

Berita bvruk untuk peminat tegar taman tema sebab pengunjung theme park di Jepun dil4rang untuk m3njerit jika menaiki roller coaster, lapor CNN.

Larangan itu telah dikeluarkan oleh majoriti pihak pengurusan taman tema di sekitar negara matahari terbabit berikutan mahu mengurangkan risiko j4ngkitan Covid-19.

Ye lah, kalau dah menjer1it-jer1it t4kut kat atas tu, mesti akan tersembur air liur masing-masing. Ada yang extreme sampai meleleh air liur sebab gayat sangat. 

Katanya, kalau pengunjung nak menjerit juga, boleh tapi jangan kuat sangat. Mereka juga perlu memakai face mask ketika berada di sana.

Selain tu, untuk ‘ha4ntu’ haunted house pula, mereka harus menjarakkan diri sekurang-kurangnya satu meter dari pengunjung rumah h4ntu. Tapi, macam mustahil je sebab nak takutkan orang kena lah dekat. Kalau jauh, tak seram lah pulak. 

Bukan itu je, pelawat taman tema juga tidak boleh ‘high five’ dengan maskot.

Garis panduan pembukaan semula taman tema itu telah dibuat dan dipersetujui oleh pihak pengurusan taman termasuk Universal Studios Japan, Tokyo Disneyland dan DisneySea.

Agak-agak kan, boleh ke pengunjung tahan jeritan tu nanti? 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: lobakmerah/ @LubukMaklumatViral

Be the first to comment on "“Baik tak payah naik” – Pngunjung Tak Boleh Jer1t Kalau Naik Roller Coaster Di Taman Tema Jepun Untuk Elak C0vid-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*