Terkini Bagi k3s Pelakon Shah Radhi Hazvee ditvduh pikat isteri orang dengan niat untuk melakukan perkara ini

PELAKON baharu Muhammad Shah Radhi Hazvee mengaku tidak bersalah atas pertudvhan memikat isteri orang untuk melakukan persetbuhan.

Pengakuan itu dibuat di Mahkamah Majistret Ampang di hadapan Majistret Farah Nasihah Annuar pada pagi Jumaat.

Mengikut pertudvhan, Muhammad Shah Radhi, 24, did4kwa memikat wanita yang diketahuinya berstatus isteri orang dengan niat untuk bersetvbvh.

Pelakon drama Hero itu did4kwa melakukan kesal4han berkenaan di No 28 Jalan SU 2C, Taman Sering Ukay, Hulu Langat kira-kira pukul 8 malam, Isnin lalu.

Tertuduh banyak membintangi drama tempatan.

Tertvdvh did4kwa mengikut Se3ksyen 498 Kanun Kese3ksaan iaitu memikat atau membawa pergi atau men4han seseorang perempuan yang bersuami dengan niat jen4y4h dan Se3ksyen 14 Akta Kesal4han Kecil 1955 iaitu Kelakuan A1ib.

Ia memperuntukkan hukvman pe3njara sehingga dua tahun atau d3nda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Kes berkenaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, S Sangitaa manakala tertvduh diwakili peguam, Harcharanjit Singh.

Terdahulu, S Sangitaa menawarkan jaminan RM6,000 ke atas tertudvh berikutan keseriusan kes yang ditvduh ke atasnya namun, peguam tertvduh merayu agar dikenakan de3nda yang rendah iaitu sebanyak RM2,000.

Hakim kemudian memerintahkan tertvduh dijamin sebanyak RM2,300 dengan seorang penjamin iaitu kakaknya.

Peguam bersama kakak dan pengurus kepada tertvduh.

Sebutan kedua kes ditetapkan pada 8 Ogos depan.

Sebelum ini, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Noor Azmi Yusoff ketika dihubungi mStar mengesahkan pihaknya men4han tertudvh di Taman Sering Ukay, Ampang, Selangor, pada Selasa.

Menurut fakta kes, seorang suami berusia 38 tahun yang merupakan peniaga mendapati isterinya tiada dan keluar rumah tanpa izin bersama seorang lelaki yang dikenali, pada pukul 8 malam, Isnin lalu.

Suami tersebut mendapat tahu bahawa isterinya dan pelakon yang banyak membintangi drama tempatan itu telah berhubung dan svspek cuba memperdaya serta memikat isterinya untuk mendapatkan sesuatu.

Menerusi laporan mStar pada Rabu, pengurus kepada Muhammad Shah Radhi Hazvee iaitu Leana Sharif tidak menafikan kejadian yang heboh diperkatakan itu melibatkan pelakon drama Monalisa itu bersama bekas pengurusnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Mstar

Be the first to comment on "Terkini Bagi k3s Pelakon Shah Radhi Hazvee ditvduh pikat isteri orang dengan niat untuk melakukan perkara ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*