Dr Noor Hisham Sempat Masuk Dewan Bedah Walaupun Tengah Sibuk Lawan Cov1d-19

Facebook, Dr Noor Hisham memuat naik satu posting di mana beliau berpeluang masuk ke dewan b3dah hari ini bagi melakukan pembed4han terhadap seorang pesakit. Menurut beliau, dia sangat kagum dengan cara kerja petugas barisan hadapan lebih-lebih lagi ketika w4bak yang sedang melanda negara.

Each day brings new lessons and challenges

Menurut Dr Noor Hisham, pagi ini dia berpeluang untuk melakukan pembed4han terhadap seorang pesakit yang menghid4p peny4kit Gondok multinodular atau lebih dikenali sebagai pembesaran kelenjar tiroid. Ujar beliau, dia sangat gembira dapat bertemu semua rakan-rakan seperjuangan di dewan b4dah setelah sekian lama tidak berjumpa.

Each day brings new lessons and challenges for us to prepare for the worst, and I am amazed by the ingenuity, strength and creativity being demonstrated by our frontline workers. As the pandemic crisis unfolds, it has taught us many valuable lessons of unity and solidarity.

Pada masa yang sama, beliau juga diberikan penerangan mengenai aliran kerja dan SOP untuk pes4kit pos1tif Cov1d-19 yang harus menjalani pemb3dahan. Tambah beliau, setiap hari kesemua petugas barisan hadapan ini akan belajar sesuatu yang baru dan menghadapi cabaran yang berbeza. Perasaan kagum turut diluahkan apabila beliau sendiri melihat kepintaran, kekuatan dan kreativiti kesemua petugas barisan hadapan negara.

Fasa pemulihan

We are able to connect with each other better and continue to work to explore new ideas and innovations. We are in our recovery phase, however, the real challenge starts now for the rakyat to comply with the SOP.

Tambah Dr Noor Hisham, sebagai petugas barisan hadapan, mereka akan terus berhubung antara satu sama lain dan akan berusaha untuk meneroka pelbagai idea dan inovasi baru. Kini, negara berada dalam fasa pemulihan namun, cabaran sebenarnya bermula sekarang untuk rakyat agar mematuhi SOP yang ditetapkan oleh pihak kerajaan. Jika semua saranan diikuti, negara mempunyai harapan untuk b3bas dari w4bak yang sedang berlaku kini.

Sumber: Dr Noor Hisham/OHBULAN

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Be the first to comment on "Dr Noor Hisham Sempat Masuk Dewan Bedah Walaupun Tengah Sibuk Lawan Cov1d-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*