PU Amin Beri Nasihat “Kalau Ulama, T3gur S1lap Kita Jangan Mel3nting”. Sekali Netizen P3tik Nama “DAI Farhan” Pulak..

Sebut sahaja nama Pencetus Ummah (PU) Amin, pasti ramai tahu pendakwah itu sememangnya cukup lant4ng dalam menyampaikan dakwah Islam lebih-lebih lagi isu melibatkan golongan p0ndan dan LGBT.

Menerusi perkongsian Instagram, PU Amin menasihati orang ramai agar sentiasa mencari peluang untuk mendekatkan diri dengan guru yang boleh memberi bimbingan dalam hidup. Ujarnya, zaman sekarang ramai yang seolah-olah mula menj4uhkan diri dari golongan ilmuwan.

“Dalam hidup ni carilah guru. Cari ulama yang boleh bimbing kita. Akh1r zaman ni orang ramai jauh daripada guru dan ahli soleh. Mata kita terhijab dari mengenal ahli soleh dan ulama.

“Dekatkan diri dengan mereka, kita akan dapat banyak ilmu kerana kita akan dapat keberkatan daripada mereka. Biasakan cari guru, jangan guru datang jumpa kita,” katanya.

PU Amin berkata di akh1r zaman ini ramai para ulama dim4tikan oleh Allah dan itu adalah tanda banyak ilmu sudah h1lang dari dunia. PU Amin turut berpesan setiap apa yang dit3gur oleh golongan ulama hendaklah diambil sebagai satu pengajaran.

“Akh1r zaman ni para ulama akan ramai dim4tikan Allah, maka itu tanda ilmu hil4ng dari dunia ini. Segeralah cari ulama. Kalau ulama, ahli soleh t3gur s1lap kita jangan mel3nting, dengarlah, muhasabah,” katanya.

Dalam entri tersebut, PU Amin turut berkongsi fotonya berpeluang bertemu dengan pendakwah terkenal, Allahyarham Datuk Ismail Kamus ketika hayatnya. Allahyarham sempat memberikan pesanan padanya agar menjaga anak baik-baik kerana dunia akh1r zaman ini banyak bah4yanya.

“Kenangan bersama Al Marhum Tuan Guru Datuk Ustaz Ismail Kamus. Ustaz senyum dan terus bagi nasihat. Ustaz kata jaga anak baik baik. Akh1r zaman banyak bah4ya. Ustaz kata lagi, hibur4n yang ada hari ni sangat men4kutkan, jaga jaga kata ustaz,” tulisnya.

Reaksi Netizen

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: ROTIKAYA

Be the first to comment on "PU Amin Beri Nasihat “Kalau Ulama, T3gur S1lap Kita Jangan Mel3nting”. Sekali Netizen P3tik Nama “DAI Farhan” Pulak.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*