Salman Khan Menjadi Punca Kerjaya 7 Artis Ini Hampir H4ncur?

Peminat Salman Khan sebaiknya tidak membaca artikeL ini. Takut kena kec4m! Manakan tidak, Salman Khan terkenal sebagai salah satu selebriti terkuat di Bollywood.

Untuk info, bapa Salman merupaka penulis skrip terkenal iaitu Salim Khan. Salman juga mempunyai ibu tiri bernama Helen yang juga artis terkenal pada zamannya. Dia juga aktif menolong orang lain melalui badan amal, Being Human Foundation, yang didirikannya pada tahun 2007.

Tapi ada sisi burvk di sebalik sikap dermawannya, aktor 54 tahun ini memiliki sifat yang berubah-ubah. Dia khabarnya kerap mensabotaj karier anak seni mahupun aktor Bollywood yang tidak disukainya. Di bawah ini,  rangkuman 8 selebriti yang kariernya dikatakan hancur setelah bertengk4r dengan Salman Khan yang dipetik dari Postoast.

Vivek Oberoi

Vivek Oberoi didakwa mempunyai hubungan suli1t dengan Aishwarya Rai ketika menjalani penggambaran filem Kyun Ho Gaya Na (2004). Ini telah membuatkan Salman Khan, bekas kekasih Aishwarya, tidak dapat diterima. Vivek Oberoi pernah mengatakan bahawa dia diugvt oleh Salman.

Dia bahkan mengadakan sidang media untuk berkongsi pender1itaannya. Tetapi itu tidak menghidupkan kariernya. Nama Vivek Oberoi kini nampaknya hilang.

Anurag Kashyap

Pengarah filem Bollywood Anurag Kashyap juga pernah mengalami masalah dengan Salman Khan. Dia seharusnya menjadi pengarah untuk produksi filem Tere Naam (2003). Tetapi dia menolak Salman sebagai watak utama.

Menurut beberapa laporan, produser itu mem4rahi Anurag setelah dia menyuruh Salman Khan menumbuhkan bulu di dadanya kerana watak. Akhirnya kedudukan Anurag Kashyap digantikan oleh pengarah, Satish Kaushik.

Bukan hanya Anurag, adiknya Abhinav Kashyap juga mempunyai masalah dengan Salman. Melalui media sosialnya, Abhinav mengatakan bahawa kariernya disab0taj oleh Salman.

Abhinav juga mengatakan bahawa adik Salman, Arbaaz Khan berusaha mengawal kariernya dan merebut projek filemnya. Kes itu membuatkan keluarga Salman Khan mengambil tindakan und4ng-und4ng kerana memfi1tnah.

Arijit Singh

Arijit Singh adalah penyanyi sensasi yang hampir menyanyikan lagu dalam semua filem Bollywood. Pada tahun 2014, Arijit bertengk4r dengan Salman Khan. Kejadian ini berlaku ketika Arijit Singh hendak menerima anugerah di Star Guild Awards yang diberikan oleh Salman.

Tetapi pada masa itu, Arijit kelihatan meng4ntuk. Salman juga bergurau, ‘Kamu tidur?’ dan Arijit menjawab ‘Adakah anda juga tidur?’.

Seperti diketahui, Salman Khan memang memiliki wajah yang kelihatan meng4ntuk. Inilah yang membuatnya tersi1nggung. Arijit kemudian diusi1r dari filem Salman berjudul Sultan (2016), di mana dia sepatutnya menyanyikan Jag Ghoomeya.

Arijit Singh kemudian memuat naik permintaan maaf dan menjelaskan semuanya melalui akaun Facebooknya, tetapi mal4ngnya Salman tidak memaafkan Arijit Singh.

Renuka Shahane

In 1998 a Black Buck & 2 Chinkaras (that are endangered species & therefore cannot be killed) were allegedly killed on a…

Posted by Renuka Shahane on Sunday, July 24, 2016

Renuka Shahane pernah menyiarkan tulisan berjela yang mengkrit1ik keputusan mahkam4h dalam membebaskan Salman Khan mengenai kes membvru binatang hampir pvpus.

Renuka juga mengaitkan keputusan itu dengan status Salman sebagai pelakon terkenal. Sejak itu, hubungan Renuka Shahane dan Salman Khan juga putvs.

Zubair Khan

Zubair Khan, kontestan Big Boss 11 di tahun 2017 ini pernah ada masalah dengan Salman Khan. Zubair diduga telah melakukan pelecehan pada seorang kontestan wanita dalam salah satu episod.

Salman yang mar4ah meminta Zubair Khan untuk meninggalkan pertunjukkan. Tapi Zubair justru berkata di depan umum kalau dirinya bukan Vivek Oberoi yang boleh kehilangan pekerjaan kerana Salman Khan. Sejak kejadian itu, Salman Khan dan Zubair Khan tidak pernah lagi bersemuka.

Ranbir Kapoor

Salman Khan dan Ranbir Kapoor pernah bertengk4r kerana Katrina Kaif. Diketahui, Ranbir mula bercinta dengan Katrina yang merupakan bekas kekasih Salman Khan sejak menjalani penggambaran filem Ajab Prem Ki Ghazab Kahani (2009). Kejadian ini menjengkelkan Salman Khan. Sebelum itu, Salman Khan juga pernah men4mpar Ranbir Kapoor ketika berada di sebuah kelab. Sejak itu, Salman dan Ranbir tidak pernah berkawan lagi.

Sona Mohapatra

Sona Mohapatra sangat lantang dalam mengkrit1ik sifat Salman Khan yang dianggap menjelikkan. Semasa mempromosikan filem Sultan (2016), Salman pernah membuat komen mengenai wanita yang aneh. Sona adalah salah satu selebriti yang mengkrit1iknya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : murai.my

Be the first to comment on "Salman Khan Menjadi Punca Kerjaya 7 Artis Ini Hampir H4ncur?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*