Ramai Tak Tahu, 8 Selebriti Ini Tak Percaya Kepada Tuhan. Ini Kata2 Mereka

Individu yang tidak memiliki agama bukanlah hal yang pelik di dunia ini. Dalam dunia bollywood, ramai yang tidak mempercayai agama sehingga hari ini. Kamal Haasan antara artis bollywood yang menjadi sebutan di India kerana hal ini. Ini mungkin sebab beliau bersikap terbuka mengenai apa yang dia percaya dan tidak.

Bapa kepada Shrutti Haasan ini mendakwa bahawa dia seorang atheis dan tidak mempercayai kewujudan Tuhan. Sebenarnya, di sebalik kejayaannya sebagai pelakon, Kamal mengatakan bahawa dia juga tidak mempercayai hal yang berkaitan dengan syiri1k.

Bukan hanya Kamal, sebilangan selebriti Bollywood ini secara terbuka menyatakan bahawa mereka adalah ateis atau tidak mempercayai agama. Malah ada yang menentang dan mempunyai hujah mereka sendiri. Ikuti rangkuman yang dilaporkan oleh Postoast.

8 Rajeev Khandelwal

Rajeev Khandelwal terkenal dengan filemnya seperti Table No.21 (2013) dan Aamir (2008). Dilahirkan dalam keluarga yang alim, Rajeev mendakwa dia tidak memilki agama. Dia mengatakan bahawa mempercayai Tuhan pada tahap tertentu adalah baik, tetapi jika menyelesaikan masalah dan melibatkan Tuhan adalah kebdohan.

7 Kamal Hassan

Kamal Hassan pula mengatakan bahawa agama mesti dibatasi kepada seseorang individu.  Kamal dilahirkan dalam keluarga Tamil Brahmin. Namun, Kamal tidak mempercayai kewujudan tuhan.

6 Farhan Akhtar

Walaupun berjaya dalam industri hiburan, Farhan Akhtar nampaknya tidak mempunyai kepercayaan. Dia mengaku sebagai Atheis kerana menurut ajaran ayahnya. Farhan terkenal sebagai pengarah, pelakon, penulis skrip, penerbit, dan hos TV.

5 Rajat Kapoor

Dilahirkan dalam keluarga Hindu, Rajat Kapoor mengatakan bahawa Tuhan adalah konsep buatan manusia.. Bintang filem Kapoor & Son ini mendedahkan bahawa dia tidak percaya kepada Tuhan dan tidak pernah ada syurga dan tidak ada neraka.

4 Rahul Bose

Rahul Bose pernah mendedahkan bahawa dia seorang Atheis. Dia tidak mempercayai agama tetapi sangat bertoleransi dengan mereka yang percaya kepada Tuhan. Rahul juga tidak mahu orang yang mempengaruhinya memiliki agama.

3 Anurag Kashyap

Anurag Kashyap adalah pengarah paling popular di Bollywood. Dia sangat lantang menyuarakan bahawa dia tidak percaya kepada Tuhan dan mengakui dia tergolong dalam komuniti Atheis. Anurag lebih percaya pada agama perfileman.

2 Zoya Akhtar

Bintang bollywood seterusnya ialah Zoya Akhtar. Dia benar-benar tidak mempercayai kewujudan Tuhan kerana dia mengikuti ajaran ayahnya. Zoya bekerja sebagai pengarah dan penulis skrip. Dia bekerja untuk filem fenomenal Gully Boy yang ditayangkan pada tahun 2019 yang lalu.

1 Javed Akhtar

Javed Akhtar pada mulanya menjadi seorang Muslim dan memutuskan untuk menjadi seorang Atheis. Javed bahkan mengatakan bahawa dia tidak pernah mempercayai kewujudan Tuhan. Javed Akhtar juga membesarkan anak-anaknya sebagai atheis.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : MURAI.MY/Berita Harian

Be the first to comment on "Ramai Tak Tahu, 8 Selebriti Ini Tak Percaya Kepada Tuhan. Ini Kata2 Mereka"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*