“Dis4man Kerana Tidak Pakai Mask Ketika Isi Minyak Motor”.. Netizen Ber4ng, Mahu Kerajaan Perjelaskan Balik Pemakaian Topeng Muka Dikawasan Awam

Tolong perjelaskan balik dengan tepat berhubung pemakaian wajib topeng muka.

Ikut kandungan yang dikeluarkan Kementerian Kesihatan, yang disebut adalah tempat awam yang ses4k.
Kalau sekadar tempat awam tetapi tidak sesak adakah wajib juga pakai?
Perkara ini perlu kerana seolah-olah berlaku kek3liruan waktu ini apabila ada yang dikomp4un sehingga RM1,000 kerana tidak memakai topeng muka.

Memang betul kita amat digalakkan memakai pelitup muka separuh, namun sebarang tindakan penguatkuasaan hendaklah dalam ruang lingkup peraturan yang telah dipersetujui.
Sebarang tindakan di luar garis peraturan sepatutnya terb4tal dengan sendirinya.
Rakyat Malaysia ramai yang memberikan kerjasama yang baik sejak dulu dalam melawan p4ndemik Cov1d-19, namun mungkin ada yang terk3liru dengan syarat baru ini dan tidak dinafikan pihak berkuasa juga mungkin tidak jelas.
Berjalan berdua dia tepi pantai atau mengisi minyak di stesen yang tak ramai orang rasanya bukan dalam kategori tempat awam yang ses4k.
Bagus kalau pakai tetapi tak boleh ambik tindakan kalau tak pakai sebab rasanya belum melangg4r peraturan yang ditetapkan kerajaan. –

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya.

Terima Kasih! Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : fb mynewshub/ Media Viral

Be the first to comment on "“Dis4man Kerana Tidak Pakai Mask Ketika Isi Minyak Motor”.. Netizen Ber4ng, Mahu Kerajaan Perjelaskan Balik Pemakaian Topeng Muka Dikawasan Awam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*