Aliff Syukri Pening Kepala Polis Cari, Sekali Che Ta Pun Kena?

“Saya bukan abang dia atau saudara mara dia. Memang Ikbal bekas staff dan tak lebih dari itu, dia kerja dengan saya selama hampir 5-6 tahun dan dah lama berenti kerja.”

Akhirnya, usahawan kosmetik popular Datuk Seri Aliff Syukri tegas menafikan kaitannya dengan isu tular dengan bekas pembantu peribadi (PA) yang didakwa menipu duit pelanggan berhubung jual beli pakej penginapan.

Menerusi laman Instagramnya, Aliff memohon orang ramai agar tidak mengaitkan namanya dengan Iqbal Sani dan isterinya, Intan Haleda. Ini kerana, ramai yang telah menghubungi Aliff termasuk pihak polis bagi mencari pasangan suami isteri terbabit sedangkan dia sudah tidak mempunyai kaitan lagi dengan mereka berdua.

Lebih teruk, ada yang meminta ganti rugi daripada Aliff hingga membuatkannya sakit kepala. 

Foto : IG

Sebagai bekas majikan, Aliff menyatakan mereka sudah lama tidak berhubung kerana lelaki itu menjalankan bisnesnya sendiri. Namun, apabila masalah sebegini berlaku, mengapa dia pula yang menjadi m4ngsa?

“Saya berharap jangan g4nggu saya atau WhatsApp saya, tanya rumah, nombor, nak duit, Saya tak terlibat dengan apa-apa yang mereka lakukan.”

Foto : I

Nampaknya, bukan Aliff sahaja yang terkena dengan permainan ‘sc4mmer’ ini, malah aktres Rozita Che Wan turut mencari pasangan suami isteri terbabit menerusi laman Instagramnya. Dah kenapa?

Foto : IG

Tidak dapat dipastikan apa yang diinginkan oleh Che Ta, namun di ruangan komen ramai pengikutnya turut mengalami masalah sama iaitu ditipu mengenai pakej penginapan di hotel.

Foto : IG

Foto : IG

Terdahulu, tular isu sc4mmer yang dilakukan pasangan suami isteri ini hingga mengakibatkan kerugian sehingga beratus ribu ringgit. Kini, mereka dicari ramai mangsa dan pihak polis.

Foto : Twitter

Diharapkan isu ini akan cepat berakhir dengan penjen4yah tert4ngkap serta mangsa mendapat keadilan. Harap bersabar ya semua. 

Gara-gara bekas pekerja, Aliff Syukri pula dituntut ganti rugi m4ngsa ‘sc4m’ pakej percutian – “Untuk apa saya bayar duit korang? Saya bukan abang atau saudara mara dia”

JUTAWAN kosmetik Aliff Syukri meminta semua pihak tidak mengaitkan dia dengan peni1puan yang dilakukan oleh bekas pembantu peribadinya (PA).

Aliff berkata, dia tidak bertanggungjawab dengan kegiatan atau pe1nipuan yang dilakukan individu tersebut memandangkan mereka tidak mempunyai sebarang pertalian dar4h.

“Sebolehnya saya tak nak masuk campur masalah mereka. Tetapi terlalu ramai yang DM sampai saya pening. Tag IG saya yang nak berjumpa dengan saya termasuk pihak polis dan juga orang ramai.

“Malah ada orang yang menghubungi saya untuk meminta duit atas kerugian yang mereka alami… untuk apa saya bayar duit korang?

“Saya bukan abang dia atau saudara mara dia. Memang dia bekas staff dan tak lebih dari itu. Dia bekerja dengan saya selama hampir lima tahun,” kata Aliff.

Aliff membuat penjelasan pada status yang dimuat naik pelakon Rozita Che Wan.

Sebelum itu, pasangan suami-isteri dikehendaki ramai pihak termasuk pelakon Rozita Che Wan apabila didakwa men1ipu jual beli pakej percutian.

Rozita pada Selasa memuat naik perkara itu di laman sosial Instagramnya sehingga ramai netizen mengaitkan nama usahawan kosmetik itu.

Saya sendiri tidak terlibat dengan apa yang mereka lakukan.

ALIFF SYUKRI

USAHAWAN

Menerusi laporan mStar pada Selasa lalu, seorang pelajar bernama Fatin Sabrina tidak menyangka menjadi salah seorang mangsa scam berkenaan.

Fatin mengetahui perkara sebenar selepas menghubungi resort yang sepatutnya dia dan rakan-rakannya rancang untuk menginap.

Dalam pada itu, Aliff memohon agar semua pihak berhenti mengaitkan namanya dengan individu tersebut dan meminta mangsa menyelesaikan perkara itu dengan cara yang betul.

“Kalau boleh saya tidak mahu ada kena mengena dengan dia dan saya tidak tahu sama sekali apa yang berlaku ke atas urusan anda.

“Saya tidak ada kena mengena dengan urusan mereka dan saya berharap jangan ganggu saya atau Whatsapp saya tanya rumah, nombor dan nak duit.

“Saya sendiri sekalipun tidak terlibat dengan apa apa yang mereka lakukan. Semoga masalah anda boleh diselesaikan dengan cara yang terbaik tanpa memalukan sesiapa,” ujarnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : – CARI, Mstar

Be the first to comment on "Aliff Syukri Pening Kepala Polis Cari, Sekali Che Ta Pun Kena?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*