Adik Saya Arwh Ayuni Pengsan, Bukan Tidur. Mereka Pengs4n Kerana.. – Kakak Mngsa

Kjadian empat sahabat yang ditemui tidak sdarkan diri di kawasan parkir sebuah stesen minyak di Sama Gagah di Lebuh Raya Utara Selatan arah utara, pagi semalam telah mengejutkan ramai pihak.

Berdasarkan laporan terkini, seorang lagi mngsa iaitu Nor Adilah Mohd Safwan meninggI dnia malam tadi menjadikan 3 orang m4ut dalam kjadian itu.

Susulan berita tentang pemergian tiga sahabat yang meninggI dnia selepas gas karbon mon0ksida dalam kereta, beberapa warganet berkongsi fakta tidak tepat tentang kjadian tersebut.

Antaranya adalah dengan mengatakan keempat-empat mngsa telah meninggI dnia.

Selain itu terdapat individu juga yang mengatakan bahawa mngsa berhenti untuk tidur di kawasan parking dalam keadaan enjin kereta tidak dimatikan dan penghawa dingin berfungsi.

Adik saya pengs4n bukan tidur

Tampil menjawab perkara itu, kakak kepada salah seorang mngsa telah tampil membalas satu hantaran seorang individu di Twitter.

” Adik saya arwah Ayuni dan rakan-rakannya pengsan bukan tidur. Mereka pengs4n apabila tersedut gas boc0r,” tulis Afza Shabri

Beliau adalah kakak kepada Ayuni Shazwanie Shabri, salah seorang mngsa yang menghembvskan nfas ter4khir ketika menerima raw4tan di hospital.

Jawapan balas Afza itu susulan satu hantaran yang dikongsikan warganet di Twitter yang menulis;

” Peringatan, jangan tidur dalam kereta dengan aircond berfungsi tanpa udara luar.

” Dipercayai akibat kebocoran gas aircond, seorang wanita m4ut manakala rakan dalam keadaan krit1kal. Mngsa wanita 21 tahun dilapor tidur dalam kereta itu bersama dua rakan lain.”

Dalam kjadian jam 1 pagi, keempat-empat mngsa, Sharifah Fariesha Syed Fathi, Ayuni Shazwanie Shabri, Nor Adilah dan Nor Aqilah masing-masing berusia 21 tahun berhenti berehat di stesen minyak berkenaan sebelum meneruskan perjalanan pulang ke rumah masing-masing dekat Sungai Petani dan Gurun, Kedah.

Aqilah berhenti sekejap sebab pening

Sementara berdasarkan maklumat ahli keluarga, Nor Aqilah yang memandu MPV berkenaan mengalami sakit kepala dan memberhentikan kenderaan itu untuk berehat serta membeli makanan.

Difahamkan Nor Aqilah mengalami pening kepala dan muntah dan hanya dia sahaja yang tahu memandu manakala Ayuni Shazwanie mempunyai lesen memandu tetapi tidak berani kerana bukan keretanya.

Disebabkan itu mereka berhenti dan berehat sementara menunggu keadaan Nor Aqilah pulih.

Nor Aqilah kini berada di Unit Raw4atan Rapi (lCU) Hspital Angkatan Tentera Tuanku Mizan Zainal Abidin, Kuala Lumpur.

Ini bermakna, ketiga-tiga sahabat Aqilah bermasuk kembarnya yang berada di tempat duduk penumpang telah meninggI dnia dalam kjadian itu.

Admin ucapkan tkziah kepada ahli keluarga mngsa dan Al-Fatihah (dibaca) buat kesemua mngsa semoga ditempatkan di kalangan orang beriman dan beramal soleh.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Asiakini

Be the first to comment on "Adik Saya Arwh Ayuni Pengsan, Bukan Tidur. Mereka Pengs4n Kerana.. – Kakak Mngsa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*