Tinggi suara dan kur4ng ajar pada pihak berkuasa, lelaki ini bertemu buku dengan ruas!

Walaupun sudah masuk hari kesembilan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan, masih ada rakyat Malaysia yang berd3gil mengingkari arahan yang telah diberikan.

Rakyat kenalah terus bersama-sama membantu kerajaan dengan terus mematuhi PKP disamping berdoa agar tidak timbul masalah yang lebih besar.

Baru-baru ini tular video seorang lelaki men3ngking polis dan berkelakuan tidak wajar. Orang ramai terkejut dengan tindakan lelaki ini seolah-olah tidak bersimpati dan memahami dengan tugas polis yang sangat penting.

“Saya suka makan sana, ada salah ka?”

“Saya suka makan sana, ada salah ka?,” soalnya kepada petugas barisan hadapan terbabit. Walau bagaimanapun, di mana dan bila kejadian itu berlaku tidak dapat disahkan.

Sementara itu, tindakan lelaki berkenaan bersikap kurang ajar ketika mempersoal kes4lahan yang dilakukan mengejutkan ramai pihak termasuk warganet.

VIDEO

Padah Tinggi Suara Kat Polis

Padah Tinggi Suara Kat Polis

Posted by Monyet Gila on Friday, April 3, 2020

Rata-rata warganet meng3cam perbuatan itu dan merasakan ia tidak wajar dilakukan terhadap petugas barisan hadapan yang berkorban masa serta nyawa demi keselamatan rakyat Malaysia.

Abang polis sudah penat, kita kena faham mereka juga manusia. Semua perlu beri kerjasama. Sebanyak lebih 695 kes sudah diambil tindakan dari 1796 laporan kes yang dibuat oleh pihak polis.Angka ini masih besar dan menunjukkan mereka (rakyat Malaysia) yang mel4nggar arahan PKP masih ramai.

Rakyat perlu mematuhi arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sekiranya ingin kembali kepada kehidupan biasa. Jika kita terus mematuhi setiap arahan dan prosedur operasi standard (SOP) yang dikeluarkan kerajaan, sambungan PKP tersebut akan dapat kita selesaikan dengan cepat.

Jika lihat jumlah t4ngkapan ini semakin meningkat, menunjukkan bahawa polis kini mengambil tindakan lebih tegas berbanding sebelum ini terhadap individu yang ingkar arahan PKP.

Sekatan jalan raya di plaza tol seluruh negara ditambah daripada 23 kepada 65 setakat semalam, dan ia akan ditingkatkan kepada 114 sekatan secara berperingkat.

Seramai 67,774 anggota PDRM, ATM, RELA dan Angkatan Pertahanan Awam (APM) ditugaskan bagi memantau penguatkuasaan PKP dan kita mempunyai simpanan lebih ramai yang akan dikerah dari semasa ke semasa jika diperlukan.

 

SUMBER

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Be the first to comment on "Tinggi suara dan kur4ng ajar pada pihak berkuasa, lelaki ini bertemu buku dengan ruas!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*