“Saya mohon maaf” Nur Sajat jelaskan apa yang telah berlaku sebenarnya

USAHAWAN kosmetik kontroversi, Nur Saj4t meminta m4af kepada semua pihak yang tersinggung berikutan video tuIar yang memaparkan dirinya bercakap mengenai belum ada p0ndan terkena w4bak C0v1d-19.

Saj4t atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman ketika dihubungi menjelaskan vide0 itu sengaja disunting pihak tidak bertanggvngjwab dengan n1at memb4ngkitkan kem4rahan orang ramai.

“Saya tahu disebabkan vide0 itu ramai mar4h termasuk ustaz. Jadi, saya minta ma4f. Cuma, ingin dijelaskan apa yang dituIarkan itu adalah hasil suntingan pihak tidak bertanggvngjwab.

“Sebnarnya petikan itu diambil daripada video siaran langsung di Instagram. Saya hanya menjawab soalan ntizen yang mengatakan p0ndan pembawa C0r0na (C0v1d-19). Malah, soalan sama ditanya berulang kali yang seng4ja nak buat prov0kasi.

“Jadi, saya jawab kenapa nak kena saIahkan g3nder dalam kes ini. W4bak ini tak kira siapa pun. Malah, asal w4bak ini pun dari mana.

Disebabkan p0ndan, terus cakap nak kata punc4. Itu sebab saya cakap tak pernah lagi p0ndan kena Cor0na. Tapi, bahagian itu saja yang diambil, sunting dan tuIarkan,” katanya kepada Harian Metro.

Menurut Saj4t, dia tidak pernah lagi membuat video siaran langsung semata-mata nak bercakap mengenai lsu itu.

“Bagi yang selalu menonton IG ‘live’ saya mesti tahu dan sedia maklum soalan yang dilemparkan ntizen.

“Macam video yang tuIar ini, saya buat ‘live’ bukan semata-mata nak bercakap lsu itu. Kalau betul hanya lsu terbabit, kenapa versi pend3k saja dituIarkan? Kenapa tak letak yang penuh?

“Disebabkan itu, kena tengok versi penuh vide0 baru anda faham,” katanya.

Terdahulu, video yang tuIar di Internet dan media sosial itu mendapat kec4man daripada pengguna laman sosiaI. Sekali gus mendapat tegur4n daripada pelbagai pihak termasuk penceramah, Ustaz Husam.

Tak Berguna Satu Sen Pun Kepada Umat, Lebih Baik Kamu M4ti Dari Nyusahkan Orang – Ustaz Ahmad Husam

Ada satu vdeo yang diviraIkan baru-baru ini mengenai satu orang yang termasyhur di Malaysia ini seolah-olah menc4bar Allah swt kerana goIongan beliau belum lagi kena jangk1tan virvs cor0na”

Demikian antara kata-kata pendkwah beb4s dikenali Ustaz Ahmad Husam Datuk Baderudin yang memberi nasihat pedas kepada usahawan kosmetik Muhammad Sajat Kamaruzzaman atau dikenali sebagai Saj4t.

Menerusi vdeo tersebut, Ustaz Ahmad Husam mengatakan Sajat sudah meIampaui bat4s dan meminta Sajat segera bert4ubat apabila Sajat mengatakan belum ada g0longan transg3nder terkena jangk1tan wab4k pandemik C0V1D-I9 ketika ini.

Justeru, Ustaz Ahmad Husam tampil berkongsi nasihat buat renungan Sajat dan golongan transg3nder lain dalam rakaman videonya.

” Sebnarnya saya malas nak melayan golongan p#ndan terutamanya yang terged1k-ged1k, yang pergi ke Mekah

” Nasihatkan saya supaya jangan cuba-cuba mencari atau menjemput kemurk4an Allah SWT kepada kamu.

” Kamu ingat murk4 Allah, Iaknat Allah ini satu benda untuk dipermainkan ke? Sebenarnya, kita dianjurkan oleh agama supaya berdoa pada Allah, dijauhkan dari murk4 Allah, Iaknat Allah,” katanya.

Kamu ni sium4n ke idok Sajat?

Ustaz Ahmad Husam berkata sebelum ini sudah bermacam- macam dkwah dan nasihat sudah diberi kepada Sajat tetapi ia seolah-olah tidak dipedulikan.

” Kamu kena ingat, Iaknat Allah datang bukan satu jenis, dua jenis, macam-macam jenis dan pelbagai cara.

” Saya mohon Saj4t, kamu bert4ubatlah pada Allah SWT. Bertaubatlah segera kepada Allah,” katanya.

” Saya nak tanya kepada kamu ni Sajad. Kamu ini sium4n atau tidak? Macam-macam dkwah, nasihat diberikan kepada kamu, seolah-olah kamu tidak mempedulikan nasihat.

” Kamu kena ingat Sajat, Iaknat Allah datang bukan dalam satu jenis, tapi macam-macam jenis dan dalam pelbagai cara.

” Tak kena kepada kamu, boleh kena kepada ibu kamu..tak kena kepada ibu kamu, boleh kena kepada saudara kamu..Wahai Saj4t saya mohon kepada kamu bert4ubatlah kepada Allah swt.

Tak berguna satu sen pun

” Pada saya tidak mustahil C0V1D-I9 yang sedang melanda negara kita ketika ini pun, salah satu pvncanya daripada kamu.

” Wahai p#ndan yang tidak berguna satu sen pun kepada umat, bert4ubat kepada Allah sebelum Iaknat Allah datang kepada kamu.

” Lebih baik orang seperti kamu ini m4ti dari hidup menyus4hkan orang. BaIa Allah taala datang bukan kepada kamu saja, habis orang yang soleh dan beribadah terkena tempi4snya..

Terdahulu, menerusi video Sajat yang tuIar itu menunjukkan ahli perniagaan terbabit seakan bangga goIongan transg3nder tidak dijangk1ti C0V1D-I9.

” Tak pernah lagi p#ndan kena C0rona, betul tak? Cuba awak tengok, ada tak p#ndan kena Cor0na. Tak ada lagi, mana ada,” katanya dalam video p3ndek tuIar itu.

Sehubungan itu, kebanyakan warganet kurang selesa dan ia mengundang kem4rahan banyak pihak terhadap keber4nian Sajat yang did4kwa seperti menc4bar kekuasaan Allah.

 

SUMBER

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Be the first to comment on "“Saya mohon maaf” Nur Sajat jelaskan apa yang telah berlaku sebenarnya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*