Tr4gis! Kemal4ngan 11 malam Sabtu hanya disedari selepas 12 jam… Jurutera, isteri m4ut, 2 beradik yat1m p1atu sekelip mata

DUA beradik menjadi yat1m p1atu sekelip mata apabila ibu bapa mereka mavt dalam kem4langan setelah kereta yang dinaiki mereka terb4bas di Kilometer 20.8, Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) arah selatan di sini Sabtu malam.

Lebih meny4yat hati, kem4langan itu hanya disedari oleh pihak penyelenggaraan Propel PLUS kira-kira 12 jam selepas itu iaitu pada 10.40 pagi tadi, kata Ketua Polis Daerah Kulai Supt Tok Beng Yeow.

Beliau berkata kem4langan dipercayai berlaku kira-kira pukul 11.00 malam ketika m4ngsa yang merupakan seorang jurutera dan isteri, seorang pegawai kaunselor di sebuah hospital serta dua anak lelaki mereka berumur enam dan empat tahun dalam perjalanan dari Muar menuju ke Johor Bahru.

Hasil s1asatan awal mendapati kenderaan jenis Toyota Caldina yang dipandu lelaki berkenaan gagal dikawal setelah tayar belakang di bahagian kiri pecah dan terb4bas kira-kira 100 meter ke kiri bahu jalan, lalu mel4nggar sebuah pokok.

“Akib4t daripada pel4nggaran itu, pasangan suami isteri yang berada di bahagian pemandu dan penumpang depan ters3pit manakala kedua-dua anaknya yang berada di belakang terc4mpak keluar berhampiran kereta, ” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

“Kedua-dua m4ngsa meng4lami kec3deraan par4h di pelbagai bahagian dan telah disahkan men1nggal dun1a di tempat kejadian manakala kedua-dua anaknya ditemui p3ngsan dan hanya meng3lami kec3deraan ringan, ” katanya.

Menurutnya, m4yat kedua-dua pasangan itu dibawa ke Hospital Kulai untuk b3dah si4sat dan dua anaknya juga ke hospital sama untuk mendapatkan raw4tan sementara waris mereka dihubungi.

Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, dalam satu kenyataan berasingan, Komander Operasi Balai Bomba dan Peny3lamat Kulai PBK I Bakhtiar Selamat berkata pihaknya menerima panggilan kec3masan kira-kira 10.53 pagi tadi dan mengambil masa selama 30 minit untuk meng3luarkan pasangan suami isteri yang dikenali sebagai Herry Mohd Ali dan Khairrunisa Azman itu.

Dua anak mangsa iaitu Anas Ayyash (enam tahun) dan Ahmad Huzaifah (empat tahun) terus dibawa ke hospital dengan menaiki kenderaan Unit Bantuan Perkhidmatan Kec3masan.-Bernama

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

sumber: Mstar

Be the first to comment on "Tr4gis! Kemal4ngan 11 malam Sabtu hanya disedari selepas 12 jam… Jurutera, isteri m4ut, 2 beradik yat1m p1atu sekelip mata"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*