Ustaz Abu Syafiq Buka Mulut, Siti Kasim Samakan Ar4k & Tahfiz

Pend4kwah bebas, Ustaz Abu Syafiq menggesa pihak berwajib mengambil tindakan tegas terhadap kenyataan Siti Kasim yang mengaitkan 1su sekolah tahfiz dengan pemandu mabvk.

Abu Syafiq berkata, Siti Kassim sepatutnya bertaub4t kepada Allah dengan segera.

IKLAN

“Siti Kasim sepatutnya bertaub4t kepada Allah segera. Menyamakan ar4k dengan sekolah tahfiz adalah kias yang salah. Menteri Agama perlu ambil tindakan ke atas Siti Kasim and the gang serta Syiah dan Wahhabi yang kian membiak membahayakan ummah”- tulisnya di Instagram.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Siti Kasim sepatutnya bertaubat kepada Allah segera. Menyamakan arak dengan sekolah tahfiz adalah kias yang salah. Menteri Agama perlu ambil tindakan keatas Siti Kasim and the gang serta Syiah dan Wahhabi yang kian membiak membahayakan ummah www.instagram.com/ustazabusyafiq

A post shared by Ustaz Abu Syafiq (@ustazabusyafiq) on

Terdahulu, Siti Kasim mencetuskan kontr0versi ketika menyentuh mengenai 1su pemandu mabvk yang semakin menjadi-jadi ketika ini. Peguam itu membangkang cadangan untuk mengantung penjualan ar4k ekoran peningkatan k3syang membabitkan pemandu mabvk.

Dipetik dari ISMAWEB, dia berkata, peningkatan k3situ disebabkan sikap tidak bertanggungjawab mereka yang mengambil minuman berakoh0l itu.

“Alkoh0l itu bukan masalah. Tapi peminum yang tidak bertanggungjawab itulah punca masalah sebenar. Begitu juga dengan 1su yang melibatkan sekolah tahfiz. Masalahnya adalah disebabkan oleh pihak pengurusan sekolah.

“Kamu (PAS) mahu mengharamkan alkoh0l hanya kerana menepati kehendak anda, kalau begitu haramkan juga sekolah tahfiz yang telah menyebabkan banyak masalah terhadap anak kecil yang tidak berdosa,” katanya seperti dipetik dari ISMAWEB.

Kenyataan Siti Kasim itu mengundang kemarahan orang ramai. Rata-rata netizen menganggap ia amat b1adab, melampau dan bersifat penghinaan ke atas agama Islam dan institusinya.

IKLAN

Siti Kasim Anggap Orang Melayu Dengan Fitn4h dan Bod0h Tak Akan Berpisah

Dalam posting terbarunya di Instagram, Siti Kassim menganggap sebilangan orang Islam tidak mengerti apa yang disampaikan olehnya.

“Ini telah disampaikan kepada orang Melayu dalam kumpulan WhatsApp dan media sosial mereka. Beberapa rakan Melayu saya yang berfikiran benar telah bertanya kepada saya dan mereka tidak boleh mempercayai apa yang mereka baca.”

“Sekiranya anda ingin mengetahui kebenaran, baca posting saya yang sebenarnya.

Fundamentalis Islam / Arabatisasi telah lama dan akan terus menjadi sumber kemunduran dan j4ngkitan bar4h kepada jiwa Muslim Melayu jika kita tidak mengubah cara Islam dimainkan oleh para politikus”- tulisnya di Instagram

 

Apa pendapat anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen dan Share Ya. Terima Kasih ! 

Sumber : MURAI/ Berita Stedy Press

Be the first to comment on "Ustaz Abu Syafiq Buka Mulut, Siti Kasim Samakan Ar4k & Tahfiz"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*