Sangk4l Dakwa4n Kas4ri Pegawai Syed Saddiq, SPRM Buat Laporan P0lis.

Pegawai Syed Saddiq, Siti Nurul Hidayah mend4kwa telah dikas4ri oleh penguasa Suruhanjaya Pencegahan Rasu4h Malaysia (SPRM) pada 4 Jun lalu. Dakwa4n itu dibuat dalam satu sidang media yang kemudiannya viral di laman sosial. SPRM menerusi Pengarah Siasatan, Datuk Norazlan Mohd Razali menjawab dakwa4n itu.

Dakw4an hanya reka4n

Menurut Norazlan kepada Bernama, pihaknya men4fikan sekerasnya dakw4an oleh Nurul Hidayah tersebut. Terangnya, SPRM tidak akan t4kut atau bertoler4nsi dengan ugut4n mana-mana pihak kerana mempunyai bukti dakw4an tersebut tidak benar.

Dakw4an yang mengatakan beliau telah dik3rumuni empat atau lima pegawai lelaki dan diugvti adalah rekaan semata-mata, sebaliknya sepanjang masa proses rakaman pernyataan dibuat, beliau telah ditemani oleh dua pegawai wanita.

Kehadiran beliau adalah secara sukarela sebagai antara saksi utama yang telah memberikan keterangan-keterangan penting dalam membantu SPRM menyiasat kes ini.

Buat laporan p0lis

Tambah Norazlan lagi, SPRM akan membuat laporan p0lis berhubung dakw4an itu dan menyerahkan kepada pihak polis menyiasat perkara tersebut.

SPRM bersedia memberikan kerjasama kepada pihak p0lis dalam perkara ini.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir mengkr1tik tindakan SPRM memberi tekanan kepada ahli politik pemb4ngkang. Ketua Penerangan Pemuda Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Ulya Aqamah Husamuddin mengesahkan bahawa Tun Mahathir merujuk kepada Nurul.

Sumber: Bernama

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Oh Bulan/Metro Kini

 

Be the first to comment on "Sangk4l Dakwa4n Kas4ri Pegawai Syed Saddiq, SPRM Buat Laporan P0lis."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*