Semua tanda tanya hil4ng selepas bermimipikan 4rwah anak. ‘Kita selamat doh, ayah jaga ayah pulak’..

“SELEPAS kejadian (l3mas), setiap hari saya terbayang-bayang wajah Umar seolah-olah memandang saya ketika membersih kawasan halaman rumah pada Hari Raya pertama.

“Pandangannya itu berbeza, dia macam nak beritahu sesuatu. Tetapi kini bayangan itu hil4ng apabila dia (Umar) datang dalam mimpi,” kata Mohd Ismail, 64, bapa kepada tiga beradik yang l3mas di Sungai Terengganu, 27 Mei lalu.

Mohd berkata, dia tidak men4fikan masih terbayang kelibat tiga anaknya itu walaupun sudah 11 hari kejadian berlalu.

Katanya, selama empat hari dia hil4ng selera makan malah setiap perlakuan arw4h anaknya sebelum kejadian masih terbayang-bayang hingga kini.

“Saya akhirnya bermimpikan Umar. Arw4h memanggil saya dengan panggilan ayah sebanyak tiga kali sebelum mengeluarkan kata-kata ‘kita selamat doh, ayah jaga ayah pulak,” katanya.

Menurutnya, dia memahami kata-kata yang dianggap sebagai pesanan daripada arw4h anak.

“Mungkin itu yang nak diberitahu kepada saya sebelum dia meningg4l. Selepas mimpi itu, tanda tanya yang bermain di fikiran saya sebelum ini serta-merta hil4ng,” katanya selepas menerima kunjungan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Datuk Yahya Ali yang juga Pengerusi Pertubuhan Muafakat Sejahtera (Sejahtera) di Kampung Kuala Telemong, Hulu Terengganu, hari ini.

Dalam kejadian itu, Umar Iskandar, 21, Khairil Firdaus, 17, dan Khalif Naim Mohd, 16, ke Sungai Terengganu kira-kira 200 meter dari rumah untuk mandi pada jam 6.30 petang sebelum Khalif Naim dilaporkan l3mas disusuli Khairil Firdaus dan Umar Iskandar yang tengg3lam ketika cuba membantu adiknya.

Sementara itu, kakak arw4h, Khairiah, 20, berkata, arw4h Khalif Naim seolah-olah sudah merasakan dia akan bertemu Allah apabila meminta rakan tidak lagi menghantar Whatsapp kepadanya kerana mahu meluangkan masa dengan Tuhan.

Menurutnya, dia menemui beberapa perbualan arw4h menerusi WhatsApp bersama rakannya empat hari sebelum kejadian.

Anak kelima daripada lapan beradik itu berkata, dia s3bak apabila membaca kata-kata itu sekali gus merasakan arw4h adiknya seolah-olah sudah tahu dia akan pergi bertemu Allah.

“Mungkin berlaku salah faham antara mereka dan ketika arw4h memujuk rakannya, dia mengeluarkan kata-kata itu,” katanya.

Jasad tiga beradik itu ditemui di dasar sungai sehari selepas kejadian pada jarak 50 meter antara satu sama lain tidak jauh dari lokasi tempat mereka dilaporkan l3mas.

Jen4zah dikebumikan dalam satu liang di Tanah Perkvburan Islam Kampung Alor Limbat, Rawai, Bukit Payung, Marang.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: HM/ Metro Kini

Be the first to comment on "Semua tanda tanya hil4ng selepas bermimipikan 4rwah anak. ‘Kita selamat doh, ayah jaga ayah pulak’.."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*