“Jangan sebar berita tak betul!” – Anak Abu Bakar Juah kesal berita p4lsu tentang kemat1an bapa, akui kini ten4t akibat kans3r h4ti

ANAK ketiga kepada pelakon veteran Abu Bakar Juah iaitu Safinas Abu Bakar terkejut dan mar4h apabila menerima berita palsv mengatakan bapanya sudah meningg4l dunia, pada Rabu.

Safinas berkata, bapanya kini dalam keadaan ten4t namun dia berharap tiada pihak menyebarkan berita tidak benar terutamanya berkaitan kem4tian.

“Saya dan ahli keluarga lain terkejut apabila ada orang hantar paparan skrin artikel yang mengatakan bapa saya sudah meningg4l dunia.

“Dalam artikel itu siap ada tulis waktu dan tempat meningg4l lagi. Artikel itu memang tidak benar sekali! Janganlah sebarkan berita tidak betul!

Pelakon Den Wahab (empat dari kiri) turut menziarahi Abu Bakar.

“Keadaan bapa memang sudah ten4t sekarang ini tapi tolonglah jangan doakan benda tidak baik,” kata Safinas ketika dihubungi mStar.

Abu Bakar kini berada dalam keadaan t3nat akibat kans3r hati dan keluarganya sudah bersiap sedia dengan sebarang kemungkinan yang berlaku.

Safinas memberitahu bapanya hanya terbaring dan lebih banyak tidur selepas dibenarkan keluar dari Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), dua minggu lalu.

Dia dimasukkan ke hospital pada 28 Julai lalu dan dia dibenarkan pulang dua minggu lalu.

SAFINAS

ANAK ABU BAKAR JUAH

Sebelum ini, Abu Bakar disahkan menghidap kans3r usus pada 2016 dan selepas menjalani 12 pusingan kimoterapi, doktor mengesahkan pelakon veteran itu bebas daripada cengkaman k4nser.

Bagaimanapun pada awal tahun 2020, doktor menges4hkan peny4kit yang dihadapi kembali menyerang, mal4h lebih agres1f hingga sudah mereb4k ke hati.

Dalam pada itu, Safinas berkata dia dan ibu serta tiga orang lagi adik beradik menjaga bapa mereka di kediaman yang terletak di Shah Alam.

“Bapa saya pernah meng1dap kans3r usus pada 2016 dan menjalani rawatan kimoterapi sebanyak 12 pusingan.

Isteri dan anak-anak kini menjaga Abu Bakar di rumah.

“Selepas tamat rawatan itu, doktor sahk4n dia sudah bebas daripada kans3r itu. Tapi awal tahun ini, kans3r itu kembali dan semakin agres1f sehingga merebak ke hati.

“Dia dimasukkan ke hospital pada 28 Julai lalu dan dia dibenarkan pulang dua minggu lalu. Sekarang ini, saya, ibu dan adik-beradik lain menjaganya di rumah,” ujarnya.

Abu Bakar yang juga bekas Pengarah Kanan Penjara Taiping itu berkahwin dengan Rusidah Mohd Yassin sejak 1980 dan dikurniakan empat cahaya mata.

Sumber:Mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Be the first to comment on "“Jangan sebar berita tak betul!” – Anak Abu Bakar Juah kesal berita p4lsu tentang kemat1an bapa, akui kini ten4t akibat kans3r h4ti"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*