Pangkat menteri dalam kerajaan tidak mengh4lang Dr. Hj Zulkifli merendah diri dengar nasihat Ustaz Azhar Idrus

Dato’ Seri Dr. Haji Zulkifli Mohamad Al-Bakri memegang jawatan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri semenjak Tan Sri Muhyiddin Yassin diangkat sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-8.

Haji Zulkifli adakan perbincangan, dengar pandagan Ustaz Azhar Idrus UAI

Dr. Haji Zulkifli ini dilahirkan pada 16 Januari 1969 di Kampung Goh Pauh, Kemaman, Terengganu. Sebelum ini beliau merupakan Mufti Wilayah Persekutuan dan juga pengasas kepada Pondok Moden al-Abaqirah, majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan.

Umum rata-rata sangat menyenangi dengan perwatakan beliau yang sangat peka dengan permaslahatan masyarakat terutama dalam soal agama dan sering kali menjawab pelbagai isu-isu semasa melalui platform media sosial.

Biar pun memiliki pangkat, beliau dilihat sangat merendah diri dan mendengar pandangan ilmuan dan agamawan lain. Semalam Dr. Haji Zulkifli dilihat telah mengadakan sesi perbincangan secara langsung bersama pendakwah terkenal iaitu Ustaz Azhar Idrus (UAI).

Guna kuasa sebaik mungkin

Yang menarik perhatian ramai penonton adalah sikapnya yang tidak kekok bertanya soalan kepada UAI dan meminta pendapatnya “kalau” UAI memegang jawatan Menteri Agama Malaysia.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by YB Menteri di JPM (Agama) (@drzulkifli.albakri) on

UAI sempat berkongsikan pendapatnya yang mana bila individu itu mendapat kuasa atau berpengaruh, gunakan peluang itu sebaiknya. Kelak nanti tanggungjawabnya akan dipersoal oleh Allah.

Orang bukan Islam tak perlu risau, malah turut merasa nikmatnya

Soal orang bukan Islam, mereka tidak perlu risau dengan pentadbiran agama Islam kerana kelak mereka akan turut merasa rahmat dan keselamatan yang dibawa oleh agama ini.

Di akhir perkongsian, UAI sempat menitipkan doa agar Dr. Haji Zulkifli dan kesemua kakitangan kementerian diberi kekuatan dan juga bantuan dalam menegakkan agama Islam dalam pentadbiran negara.

Kita patut bersyukur kerana memiliki ilmuan agama yang sangat merendah diri seperti Dr. Haji Zulkifli. Lihat sahaja perwatakannya yang langsung tiada rasa bangga bahkan mampu mendengar pandangan orang lain biar pun dia jauh memegang jawatan lebih tinggi.

Semoga dengan jawatan yang dipegangnya itu mampu membawa perubahan yang lebih baik kepada agama dan berjaya menasihati tampuk pemerintahan agar lebih telus dan amanah.

 

SUMBER

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak! 

Be the first to comment on "Pangkat menteri dalam kerajaan tidak mengh4lang Dr. Hj Zulkifli merendah diri dengar nasihat Ustaz Azhar Idrus"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*