Buat Kali Pertama, Zarina Zainuddin Dedah Sikap Dan Layanan Madunya Pada Dia Buat Ramai Tak Sangka

Kita sering dided4hkan dengan kehidupan bermadu yang banyak cab4ran dan dug4an.

Boleh dikatakan banyak yang pahit dari manisnya hidup bermadu di paparkan di dalam media.

Tetapi hakikatnya banyak sisi lain yang indah apabila hidup bermadu.

Ada beberapa selebriti yang hidup bermadu dan membuktikan bahawa ia tidaklah setervk yang disangka.

Antaranya seperti Ashraf Muslim, Salih Yaakob, Rahim Sepahtu dan juga Zarina Zainuddin yang merupakan isteri kedua kepada Datuk Seri Raihan Wan Jaafar.

Pasangan ini berkahwin pada tahun 1993 dan perkahwinan mereka direstui oleh isteri pertama iaitu Datin Seri Hashimah.

Diawal usia perkahwinan, Zarina pernah berkongsi bahawa suaminya hanya simpati akan nasibnya dan lebih mementingkan isteri pertama.

“Selepas tiga bulan berkahwin, suami saya berkata pada saya; abang kahwin dengan Ina (panggilan Zarina) sebab abang kesian sahaja, kakaklah segala-galanya dalam hidup abang.

Lepas kahwin baru abang sedar abang lebih perlukan dia,” tulisnya di Instagram.

Tambah Zarina lagi, Raihan memberitahu tiada cinta dalam dirinya terhadap Zarina namun dia memintanya bersabar.

Bagaimanapun pada akhirnya pesanan itu membuahkan hasil dan mereka masih bersama sebagai suami-isteri.

Hasil perkahwinan dengan Raihan, mereka dikurniakan empat cahaya mata iaitu pasangan kembar Muhammad Razil Azrai dan Muhammad Raizal Azrai, 24 , Muhammad Naim Azraidan, 17, dan Muhammad Adam Azrai, 14 tahun.

Walaupun hidup bermadu jelas kita dapat lihat Zarina sangat menghormati isteri pertama.

Jarang sekali dia memuat naik gambar-gambar romantis atau gambar bersama suami di media sosiaI. Mungkin itu salah satu cara beliau menghormati perasaan madunya.

Semalam Zarina memuat naik sekeping foto bersama madunya bersama caption yang menyentuh perasaan.

Beliau menceritakan bagaimana Datin menerima beliau masuk dalam keluarga mereka.

Tidak sekali pun menc4ci dan menghin4 malah membantu Zarina dalam perniagaan. Datin juga menjadi seorang sahabat yang sentiasa berada di sisi dan memberi semangat untuk Zarina.

Insan yang amat saya sanjungi

Yang mengajar saya tentang kehidupan yang selalu menegur salah saya yang membimbing saya ke jalan yang benar.

Lama saya berkongsi hidup dengannya suka duk4 dia tetap ada di sisi sampailah saat kem4tiaan nenek atok saya dia tetap ada tenteramkan keadaan bacakan Yassin ikut saya balik kampung saya yang termanggu dia ada tak banyak bicara dia buat apa yang patut saya serba kekurangan dia tutup kekurangan saya.

Di izinkan saya berkongsi kasih dengannya saya yang tak pandai di ajar saya berniaga saya diberi carum epf saya ada diberi gaji bulan bulan sampailah sekarang saya ada epf ini semua berkat saya bekerja dengannya dulu. Dan sekarang syarikat tu tetap kami teruskan walaupun tak gah di mata orang tapi bagi saya itulah asal saya melabuhkan diri belajar tentang kehidupan.

Saya tak pandai pun tapi saya cekal sebab saya yakin Allah sayang orang yg sabar yang rajin berusaha yang tidak putus asa ..Macamana banyaknya saya sayang suami saya begitu juga banyaknya saya saya padanya.

saya banyak buat salah dalam hidup tapi Allah sayangkan saya diberi saya peluang perbaiki hidup saya.

Semuga Ramadhan kali ini dapat menginsafkan kita sesungguhnya takdir Allah itu indah sabar redho syukur nikmat Allah.

Hargai yang ada di depan mata bila dah tiada hanya kenangan menggamit rasa.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Insan yang amat saya sanjungi Yang mengajar saya tentang kehidupan yang selalu menegur salah saya yang membimbing saya ke jalan yang benar Lama saya berkongsi hidup dengannya suka duka dia tetap ada disisi sampailah saat kematiaan nenek atok saya dia tetap ada tenteramkan keadaan bacakan Yassin ikut saya balik kampung saya yang termanggu dia ada tak banyak bicara dia buat apa yang patut saya serba kekurangan dia tutup kekurangan saya di izinkan saya berkongsi kasih dengannya saya yg tak pandai di ajar saya berniaga saya di beri carum epf saya ada diberi gaji bulan bulan sampailah sekarang saya ada epf ini semua berkat saya bekerja dengannya dulu. dan sekarang syarikat tu tetap kami teruskan walaupun tak gah di mata orang tapi bagi saya itulah asal saya melabuhkan diri belajar tentang kehidupan ..saya tak pandai pun tapi saya cekal sebab saya yakin Allah sayang orang yg sabar yang rajin berusaha yang tidak putus asa ..Macamana banyaknya saya sayang suami saya begitu juga banyaknya saya saya padanya .. saya banyak buat salah dalam hidup tapi Allah sayangkan saya diberi saya peluang perbaiki hidup saya Semuga Ramadhan kali ini dapat menginsafkan kita sesungguhnya takdir Allah itu indah sabar redho syukur nikmat Allah ..hargai yang ada didepan mata bila dah tiada hanya kenagan menggamit rasa 🌸❤️

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_) on

Perkongsian yang dibuat oleh Zarina mendapat komen dan pelbagai reaksi dari netizen. Rata-rata terharu lihat hubungan antara mereka berdua.

“Dapat madu yang baik itu rezeki yang tiada nilai tandingnya. Syukur, tak semua orang bermadu menerima nasib yg baik macam Ina.”

“Dia adalah bekas Boss Saya, semoga Datin Seri Hashimah sihat selalu. Boss yang baik. Kirim salam kat Datin, ex staff cito Petroleum Miri.” komen dari Liza662

“MasyaAllah…Subhanallah…Hebat btul dugaa akak lalui..Mudah mudhan dipermudhkn dlm setiap urusn didunia dn akhrt sana..amin.” kata Mss_lyea

“Baiknya dia…surga tempatnya.Jgn sesekali menyinggung perasaan nya. Sayangi lah dia.” Azmi57malaysia

“Alhamdulillah rezeki Allah n dr awal mmg suka tgk cara awak bwk diri bila berkongsi kasih…klu seme mengamalkan cara camtu insya’allah aman hidup…semoga berkekalan sehingga akhir hayat…dah tahniah gak pada teman sejati tu…semoga Allah rahmati hidup kalian.” kata Raja_nakliah

.”Alhamdullilah, dapat kawan atau madu yang teramat bait ,hanya Allah swt tempat baIasan untuk orang yang ikhlas, jujur ,bait ,doa doa di permudahkan segala urusan dunia dan Akhir4t untuk mereka semua ,amiin amiin AMIIIN.” komen dari Aziezieto

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : MehBaca/ Koleksi Viral

Be the first to comment on "Buat Kali Pertama, Zarina Zainuddin Dedah Sikap Dan Layanan Madunya Pada Dia Buat Ramai Tak Sangka"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*