Tular anak angkat Aliff Syukri dipkul, pegawai perubatan g4gal mengesahkan Ameena kena d3ra

ANAK angkat usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri diserahkan kepada pembantu peribadinya untuk jagaan sementara.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya Asisten Komisioner Nik Ezanee Mohd Faisal berkata, pihaknya menahan Aliff pada 3.30 petang semalam bagi membantu siasatan kejadian pkul membabitkan anak angkatnya yang berusia dua tahun itu, namun dibebaskan dengan jaminan p0lis pada hari sama.

“Pegawai Keb4jikan Masyarakat Daerah Petaling Jaya sudah membuat penilaian dan menasihatkan mngsa diletakkan di bawah jagaan sementara pembantu peribadi Aliff.

“Sebelum ini, kami menerima laporan berhubung kejadian itu daripada seorang wanita warga Indonesia yang juga pembantu rumah kepada Aliff pada Sabtu lalu pada 3.45 petang.

Nik Ezanee berkata, pihaknya sudah merakam percakapan pembantu rumah berkenaan dan saksi-saksi lain dalam kejadian terbabit.

“Kami juga akan menyambung merakam percakapan beberapa saksi bagi melengkapkan siasatan itu mengikut Seksyen 31 (1) (a) Akta Kanak-Kanak 2001.

“Kertas siasatan kes berkenaan akan dikemukakan ke Pejabat Timbalan P3ndakwa Raya untuk arahan seterusnya,” katanya.

Sebelum ini, Aliff didakwa memukuvl anak angkatnya bernama Aminah Alip Shah dalam satu kejadian yang berlaku di kediamannya yang terletak di Petaling Jaya pada 28 Februari lalu.

“Hasil pemeriksaan awal dilakukan pihak hospital mendapati terdapat kesan l3bam di bahagian belakang badan mngsa. Namun, pegawai perubatan tidak dapat mengesahkan bahawa keceder4aan berkenaan adalah daripada perbuatan d3ra,” katanya dalam kenyataan, di sini, hari ini.

Difahamkan pembantu rumah kepada pengasas produk Dherbs itu sendiri yang melaporkan kepada pihak polis sehari selepas kejadian tersebut.

Susp3k dikatakan memukul menggunakan tangan pada muka kanak-kanak terbabit semasa mahu merakam gelagatnya menangis untuk kandungan YouTube.

Terdahulu, tular salinan laporan polis yang yang turut tertera nama Datuk Seri Aliff Syukri dan anak angkatnya Aminah Alip Shah.

Malah, Instagram usahawan kosmetik itu turut mula dibanjiri dengan komen netizen yang mahukan penjelasan berhubung isu ini.

 

Kredit: RJ sohor

SUMBER

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda. 

Be the first to comment on "Tular anak angkat Aliff Syukri dipkul, pegawai perubatan g4gal mengesahkan Ameena kena d3ra"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*