Harap PDRM dan SPRM sias4t. Identiti pemberi maklumat dided4hkan oleh P0lis kepada pemilik pusat Jud1 ?

#video di paparan di bawah

MALAYSIA: Semalam telah k3coh dan viral apabila pemilik Hot Burger Malaysia membuat siaran langsung di Facebook pagenya berkaitan dengan aktiviti jud1i haaram di Sungai Buloh.

Dalam video livenya itu, beliau seperti memberi gambaran bahawa pihak MBSA dan Ketua Polis Sungai Buloh diberi rasuah. Ini selepas Kedai Aceh yang menjual ro0kok seludup masih lagi selamat berniaga di tempatnya. Sedangkan kedai burger di4ngkut oleh pihak MBSA.

“Kedai ro0kok seludup berhampiran dengan pejabat MBSA, tetapi pihak MBSA tidak adanya nak ambil tindakan atau apa, yang dia nak k4cau ialah budak-budak burger.”

Dalam pendedahan tersebut, pemilik HBM mengatakan bahawa pihak PDRM membuat rondaan disana sini tetapi mereka tidak membuat rondaan di kedai mesin.

Ketika dia membuat rondaan menaiki kenderaannya, dia mendapati bahawa pusat jud1i telah tutup seketika apabila sedang kecoh membuat live.

“Katanya wah sudah tutup, ni mesti ada no telepon ni, PDRM suruh tutup sebab tengah kecoh di dalam facebook.”

Dalam last video tersebut, beliau mempersoalkan tentang warga asing yang berniaga tetapi tidak pernah angkut stall mereka. Terang-terang dah jual ro0kok, tiada lesen tetapi pihak MBSA rilek je tak angkat. Khemas dibiar begitu sahaja.

Pihak MBSA sibuk kacau orang melayu, habis diangkut Otai Burger. Jadi nampak MBSA hanya berani dengan orang melayu dan tidak berani dengan orang 4sing.

Dalam pended4han dalam satu video lain, pemilik HBM tersebut mengatakan bahawa sebelum ini beliau telah buat kec0h dah tentang pusat jud1i yang beroperasi sehingga lewat pagi. Namun laporan yang dibuatnya diketahui oleh pemilik mesin.

“Itu hari saya dah buat kec0h-kec0h dah, owner mesin kude tahu yang saya buat report. Lepas itu mereka datang bagi tahu anak buah saya, kenapa u punya bos compl4int.”

Pemilik HBM ini mempersoalkan bagaimana tauke mesin kude tahu yang dia buat rep0rt? Macam mana maklumat tersebut boleh boc0r kalau bukan kerana rahsu4h.

Ini menunjukkan sikap segelintir daripada PDRM masih tidak ubah dan membahayakan nyaawa orang awam. Bang4ng ke pergi boc0r maklumat. Haraam PDRM dan SPRM siasat perkara ini dan memberikan maklumat yang telus kepada orang awam. Ini menunjukkan bahawa pemberi maklumat nyaawanya akan sentiasa ter4ncam.

Mysumber

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://kisahbena.com/ Media Viral

Be the first to comment on "Harap PDRM dan SPRM sias4t. Identiti pemberi maklumat dided4hkan oleh P0lis kepada pemilik pusat Jud1 ?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*